Sabtu, 29 April 2017

Masakan Haji Deris

Masakan terkenal di kg talang, kuala kangsar
kikiki
dikatakan
pada masa pemerintahan raja idris, cef dia pon bernama haji idris, jadi masakan istimewa ini pon bernama haji deris




Khamis, 27 April 2017

mainan anak 19.09.2015 - keretapi

mana lagi Kak so membeli nya, pastilah dikedai RM2
kikiki







Selasa, 25 April 2017

mainan anak 19.09.2015

gambar jer
dah pandai dah sekarang susun menara pastu runtuhkan nya
hahaha


Sabtu, 22 April 2017

pembelian atas talian

bila menjadi adviser untuk pelangan baru secara belian atas talian koh koh koh
panjang lebar, entah dia paham ke idok
hohohoho




Jumaat, 21 April 2017

sayur paprik 04.11.2016

Kak So rasa masakan ini lah paling susah nak buat
macam susah sangat nak sediakan bahan
ke sebab masa yang lama nak sediakan
tapi, sebenarnya mudah ajer kan
hihihi


Khamis, 20 April 2017

Lata Lembik 16.04.2016

bila datang musim panas memang best la masuk sungai
moh la kita terjun sungai kikiki
setahun yang berlalu hohoho
datang ngan adik2 ipar dan duai






Rabu, 19 April 2017

cerita tamil



tak pernah tak seronok cerita tamil ni hahahahaha
ehhh kak so ada keturunan ni la hahahaha

Selasa, 18 April 2017

bantal Kekabu

Bila bantal anak dah kempis, kena la tambahkan kekabu
masalahnya, mak dia ni, punya la ambik masa,
anak dah besar baru nak ada semangat kikiki
ada ajer alasannya


Isnin, 17 April 2017

24.05.2016 - tabung keuntungan

hahahaha
kami niaga kecil kecilan dan bukan aktif pon hahaha
tengok la berapa jarak masa kami niaga
ni pon dah berenti

Bila Encik berharap Kak So yang niaga, memang tak la jadi apa
hahahaha

Rabu, 12 April 2017

kapal terbang anak 05.11.2016

sian ke anak
asyik tunjuk ke langit jer bila ada kapal terbang lalu,
Encik belikan baru, agar anak tahu rupa kapal terbang tu macamana rupanya


Selasa, 11 April 2017

asrom 11.10.2016

asrom
asam rom
apa apa la namanya
nak bagitau
lama dah tak makan asrom ni
hahahaha


Isnin, 10 April 2017

cerita pasai jiran plak

cerita tak best sangat hihihi
tapi tak per, dapat jiran yang memahami, dia dah ambil tindakan




Jumaat, 7 April 2017

kandang

Kandang ni dah berusia 30 tahun mungkin
ada lagi sampai sekarang


Khamis, 6 April 2017

assam pedas


ni ikut resepi mana tah,
tak ingat kak so.

janji campak campak jer kikiki


Selasa, 4 April 2017

Kurma

Bukan buah kurma, tapi masakan kurma
kikiki





Isnin, 3 April 2017

plastic box yang comei

waduhhhh
penasaran sungguh la kalau masuk kedai yang tayang barang comei comei ni
rasa nak beli jam tu juga
huhuhuhuhu
tapi lepas tu nak longgok ceruk mana la bebarang tu kan hihihih




Sabtu, 1 April 2017

ekon baru 29.09.2016

Dekat dua tahun juga kami tido kat ruang tamu gara-gara ekon dalam bilik rosak.
Entah angin apa merasuk, hahahaha
Kak So paksa Encik beli Ekon juga hujung minggu tu hahahaha
yer la penat berangkut tilam tebal 8 inci tu ke ruang tamu hohohoho