Isnin, 5 Disember 2016

Gajet terbaru Encik 29.03.2016






kita tengokla berapa lama dia bertahan hahaha
Kalau banyak tangan yang guna
tak lama la


Jumaat, 2 Disember 2016

suiz ekon terbakar 19.04.2016

Allah,
Bila bukan ajal disebabkan oleh ini,
maka,
diberikan kesedaran untuk kita mengetahui bahaya yang sedang ditimpa.

tetiba Kak So terjaga dari tidur
terkebil kebil
lepas tu
serrrrrtttttttt serrttttttt bunyi
terbuka mata luas luas
terus tertumpu dikawasan berbunyi itu...
hangit baunya
cepat cepat
kejut Encik
terus matikan suiz besar
Allah...

Rupanya
kata kontraktor yang baiki suiz ni
suiz jenis empat segi ni murah lak tu memang tak sesuai pasang kat ekon
patutla
dah kali ketiga kami tukar semua jenis empat segi ni hurmmmm







kena beli macamni, harga dia pun mahal la sikit... ala ingat mahal la bebenor, rupanya tak de la mahai mana.

ok ambik pengajaran yer hahahaha


Rabu, 30 November 2016

Pokok Pandan


pokok pandan,
sayang nyer,
selama ni subur dia hidup.

Sekali,
Kami bercadang simenkan ajer bahagian belakang rumah tu,
sebab dah jadi ladang lalang jer
dah berakar umbi lalang tu
payah dah nak buat apa atau bercucuk tanam
sudahnya
tutup jer la tanah tu



Isnin, 28 November 2016

ketagih tengok cerita ini

Kak So tengah ketagih tengok cerita ni
sanggup tengok cerita tak ada sarikata lagi tu hahahaha
berapa episod la gamaknya
gigih bertunggu

best ceritanya
maklumla
cerita sejarah ni
gemor juga mengikuti

cer tengok gambor tu
lawa kan pelakonnya
jalan cerita pun best




Jumaat, 25 November 2016

The Electric Lunch Box





Belikan untuk Encik
Rupanya tak sempat pun nak panaskan kat tempat kerja
hahahaha
tak per la, boleh la guna kan masa lain

Rabu, 23 November 2016

Oven Hitam Butterfly



Ari tu pinjam kejap Mak Kak So punya
tapi tak pakai, takut pecah cerminnya
sebab mak Kak So dah pesan,
"jangan letak kat atas lantai masa panas, nanti cerminnya pecah."
ahhh sudah, terus Kak So takut nak pakainya
sudahnya beli baru jer la yer hihihihi

Isnin, 21 November 2016

rak kasut kedai RM2

dah taip pepanjang tetiba hilang
ok
tak payah dah nak taip

sebenarnya nak letak gambar jer hahahaha



Jumaat, 18 November 2016

Buku Akaun Simpanan BSN



Lama Mak Kak So simpan, bila nak kutip duit dalam ni, kerani tu kata dah tak boleh dah...
Sabor jer la...

Rabu, 16 November 2016

Bahasa Mandarin




Seronok betul zaman belajar dulu
walaupun macam kelas tadika, tapi cikgu yang bagus membuatkan kelas sentiasa penuh oleh pelajarnya.
Malangnya, habis belajar, lupa dah kebanyakan yang diajar oleh cikgu.
Sayang nak buang buku ini. Kita simpan la lagi yer

Isnin, 14 November 2016

Baby Walker

Tak tahu la Kak so apa nama bendalah ini dalam bahasa melayu hihihi
masa ni baru pandai berjalan... jadi walker ini ini masih berselerakan untuk dimain olehnya..
entah mana datang kekuatan, sekali ambik ko, diterbalikkannya..
puas hatinya bila dapat berbuat demikian..
mak nya yang melihat perlakuan anak hanya boleh berhuhuhu sahaja hahahaha



Sabtu, 12 November 2016

Peti Ais



Hurmmm ini tandanya tunggu masa juga ni... siap penukul tu
hihihihi

Khamis, 10 November 2016

Selimut Saya



Ini le rupenyer selimut Kak So dari sekolah rendah sampai dah kawen hihihihi
lama kan

tapi dah arwah dah selimut ni, tetiba bau pelik kat selimut ni, siap basuh ubuh pelembut pakaian pun tak mau hilang bau tu. Kuat sangat bau busuk tu, oleh itu, Kak so jadikan dia sebagai kain lap-lap jer la.
Macam tau tau jer nak jadikan kain buruk, terus mereput dan berderai kainnya...

Ajal nya sudah sampai... bagaimana ajal kita kan....

Rabu, 9 November 2016

Ekonomi



Takut tengok ekonomi sekarang ni...
Kecil sungguh nilai kepenggunaan nilai ringgit berbanding barangan dan perkhidmatan.
Apa akan jadi lima tahun mendatang.

Selasa, 8 November 2016

minyak yuu yee tahun 2014

malas cakap banyak
hahahhaha
simpan nak tengok harga jer
gambar bertarikh 04.Januari.2015


Ahad, 6 November 2016

photobook worldwide

Entah macamana
Kak So terbekenan nak buat
phptpbook ni
ingat saiz besar
sekali daaaa
kecik jer hahahha

tak per la,
tapi sayang gak,
duit kan...

kecewa sebab
buku dah la kecik
pastu setiap helai
diletaknya 3 keping gambar
jadi makin kecik la gambarnya tu
hahahahha

tak per
lepas ni tahu la kak so macamana rupanya
PHOTOBOOK itu
hihihi

Kak So tak ingat la saiz apa, berapa keping gambar dan berapa harga...


Khamis, 3 November 2016

kotak tv

tak ada cerita
suka ambik gambar bebukan
pastu masukkan dalam blog

ini tv kedua dalam selang masa setahun
tv pertama tu rosak
hantar orang baiki,
sekali dia buat apatah
bila tanya
mak dia mati la
dua bulan lepas tu bila tanya lagi
terus tak jawab
tak per la
nasib ko
bukan tak tahu rumah dia kat mana pon
bior kan ajer
malas nak marah2
seksa dunia dapat seksa akhirat pon dapat







Isnin, 31 Oktober 2016

simpan untuk kenangan

Lampin pakai buang ni
makin lama
makin sikit kan..

Jadi kak so nak simpan,
nak tengok tahun2 mendatang
berapa keping jer tinggal berbanding harga
hurmmm

iklan kemain kan
teknologi baru ko
hahahaha

ini tahun 2015 punya bilangan keping lampin pakai buang...



Jumaat, 28 Oktober 2016

Hello Moto

"Helo Moto''
baca ikut nada iklan motorola yer


haaaaaa
ini baru la betul
hihihihi
sesuai la iklan dan bendaalahnya
hahhahahaha

ok salah satu tepon Kak So juga ni
sayang dia

Sekarang dijaga oleh adik Kak So


sayang dia


Selasa, 25 Oktober 2016

Hello Tanjung (Baca nada ilkan motorola)

Ingat lagi tak iklan motorola,
"Hello Moto"
hihihi

Lama tak singgah tempat Kak So dibesarkan selama 20 tahun
apa pun rindu tempat ni
Aman dan damai
udara yang segar
dan kurangnya hiruk piruk warga kota

Ehhh agak2 tahu tak tanjung mana

itu la
yang terkenal seantero malaysia
yer
yer
tanjung rambutan
hahahaha

"Hello tanjung" ikut nada iklan motorola hokey hihihi

Simpang penting ni, sapa asal sini tahulah kak so dok mana kikiki



dedulu adala sekali abah belanja minum teh panas kat sini... SEKALI

Jumaat, 21 Oktober 2016

rumah ku Bersalji

haaaa
tu dia
macam
yo yo ooo jer kan


ni ha nak bagitau
betapa rainnya Kak So
sampai bersalji rumah
kikiki

paham tak maksud Kak So
sila la tengok gambornya
hahahahaa





rajin benor kan, sampai berdebu rumah hahahaha


tapi rumah ni arwah dah,
anak buat main baling2
geram dia tengok pinu boleh tolak2
sekali dilemparnya la nak bagi cabut
tu yang arwah tu....


pssssttttt tu rumah tabung
tak pernah2 penuh pun, ada la sekali dua jer penuh hihihihi

Isnin, 17 Oktober 2016

penyapu kedai RM2

Bila beli barang memurah ni,
kena la pandai jaga kan

ke Kak So yang ganas sangat
hahahaha

rajin benor ke, sampai patah riuk penyapu tu kan hahaha

tersalah beli

Encik tersalah beli barang komputer
hahahhaha
kekonon nak beli penyambung yang pasang dari laptop ke tv,
tapi entah apa tah..

maklum la
sama macam Kak So,
menonong jer terjah kedai,
tak tengok pon port kat laptop tu
hahahha

sudahnya buat tukun jer la yer






Harga kemain kan???
huuuuuu