Isnin, 30 November 2015

kopek ikan bilis

Sapa rajin kopek ikan bilis
hihihi

bukan kopek orang puan tau,
sekeh sapa yang pikir camtu

Kak So memang tak rajin.
masalah bila nak beli ikan bilis yang sedap tu,
tiada yang berkopek
kena la beli juga yang belum kopek tu.

nak kopeknya ambil masa lama sungguh,
nak pakainya sekejap jer dah sampai ke perut.
jadi,
mari la kita ber huhuhu


Sabtu, 28 November 2015

cili burung

fuhhh
baru sepokok jer adik kak so bagi ni
tu pon tak tau la sempat abis ke idak
baik ler sedekah kat jenjiran
hihihihi

menjadi sungguh poko adik kak so tanam ni



Khamis, 26 November 2015

sedap pizza ko Ain oiii

Kak So malas dan tak reti nak buat
jawabnya kak so beli sahaja



pssstttt korang kena tengok senget la, guna laptop zaman pak kadok gini ler nasibnya hihihihi



Selasa, 24 November 2015

benda wajib ada bila baru beranak

ehhhh bukan, bila berpantang dengan mak kak so
hihihi
senang, zaman moden
masak atas dapor gas sahaja




Ahad, 22 November 2015

Kedai RM2

Kedai ni dah selamat tutup dah
tak tahu pasai apa tutup
mungkin tak laku kot
hohoho
susah nak bersaing dengan kedai kedai lain kot
walhal masa tu dia satu satunya kedai RM2 dikawasan tersebut


Jumaat, 20 November 2015

kerang celur

masa ngandung dulu
HB rendah, jenuh la nak makan kerang celur ni


Rabu, 18 November 2015

tempat simpan periuk

periuk tak banyak
dan tak besar pula tu
boleh la masukkan kat sini

ada roda tu, boleh tarik keluar


pastu sumbat bawah singki
nasib la singki tinggi
muat muat jer

Isnin, 16 November 2015

bila encik buat satay

Encik teringin buat satay
So Kak so tukang tengok jer
hihihihi








Sabtu, 14 November 2015

pencuci muka

Kak So suka tukar tukar pencuci muka
hihihi
tapi selalu sebelum beli tu
kak so tanya muka kak so dulu
(sewel tak hihihihi)

Kak so suka beli yang berangin
sebab muka berminyak kan
tapi kekadang kak so bedal jer mana mana
janji tanya muka kak so dulu
selalunya insyallah elok jer kak so pakai
errr muka kak so benda yang murah murah ni ok jerbenda mahal, tak mampu pula la nak membeli

hahahahha

haaaaaaa korang camner pula





Khamis, 12 November 2015

bila dah adik beradik

kan...
kekadang apa yang kita pikir dan rasa
adik beradik pon sama pikir dan rasa

ni ler contohnya

adik kak so minta dibelikan tiket ke pantai timur kerana ada kursus.
rupanya nombor tempat duduk tu sama dengan yang adik kak so teringin ambil melalui belian dalam talian.
adik kak so tak jadi beli dalam talian sebab ada cas, jadi dia tak cakap la dengan kak so tempat duduk yang dia nak beli, mana la tau kot kot dah ada pembeli lain,
cuma dia pesan nak duk berdua dengan kawan dia, itu sahaja

bila dah beli, baru adik kak so cerita,
Kak so cum aboleh cakap
"memang rezeki kamu"



Selasa, 10 November 2015

Goreng telur

makan ringkas yang paling menyelerakan
berkhasiat lagi kan
hohoho


modal cerita tiada
jadi kak so buka la cerita tak semenggah ni
hohohoh
jangan mara na

telur pon dah mahai kan
bukan makanan orang miskin



Jumaat, 6 November 2015

Termos murah

dah beli benda murah
jangan la berharap sangat keberkesanan dan kualitinya kan
hihihi

tapi Kak So beli pon memang untuk pakai kejap kejap jer dan memang beli saiz kecil.
senang kan.
tapi memang tak tahan lama panasnya..
ok la tu, sebab nak buat susu anak jer,
tak kan nak panas panas,
mak kak so siap tak tutup ketat lagi tu,
semata mata tak nak terlalu panas bila buat susu anak.

sekali bila anak dah pandai melesing,
berderai woooo isi dalam nyer
dah la kak so sayang warna bekasnya
tapi sayang lagi ke anak ehhh









punya la sayang,
sampai penahan dalam tu pecah, kak so tampal dan masukkan balik tau









Termos murah

dah beli benda murah
jangan la berharap sangat keberkesanan dan kualitinya kan
hihihi

tapi Kak So beli pon memang untuk pakai kejap kejap jer dan memang beli saiz kecil.
senang kan.
tapi memang tak tahan lama panasnya..
ok la tu, sebab nak buat susu anak jer,
tak kan nak panas panas,
mak kak so siap tak tutup ketat lagi tu,
semata mata tak nak terlalu panas bila buat susu anak.

sekali bila anak dah pandai melesing,
berderai woooo isi dalam nyer
dah la kak so sayang warna bekasnya
tapi sayang lagi ke anak ehhh









punya la sayang,
sampai penahan dalam tu pecah, kak so tampal dan masukkan balik tau









Rabu, 4 November 2015

bila anak pandai melesing

tau tak apa tu melesing.
entah bahasa apa la keluarga kak so pakai.
perak, jawa, banjar atau apa apa la.
hihihi
dah dok dalam kem yang pelbagai negeri dan suku.
jadi penuh la ayat ayat yang kekadang orang pon tak tahu dari mana asalnya.

lama gak hilangnyer,
masa tu tak pandai lagi,
beli satu jer,
sekali hilang beli baru,
ehhh jenuh la asyik kekedai jer,
maka jawabnya terus la beli 10 la
hohoho
puas hati kan

melesing = lempor = lempar

sila cari apa yang di lesingkan nyer hihihi




























































































































tu ha, nampak tak