Jumaat, 31 Mac 2017

kepala pili

Adik Kak So pasang ni kak rumah mak Kak So
agak memudahkan
tapi yang tak bestnya
kederasan air sangat mendukacitakan
huhuhuhuh
sampai adik kak so yang paling kecik minta abangnya tanggalkan balik
hahahhaa
tak puas katanya
air lalu kecik sangat
lama nak tunggu baldi air penuh
hohohoho






Khamis, 30 Mac 2017

pencuci pakaian anak 11.11.2014

Entah
Kak So beli jenama ni sahaja
selalunya company besar n, barang jenama dia mengikut corak jenama terkenal,
cuba tengok barang2 dia yang mahai tu, ada tak corak lebih kurang sama jenama terkenal,
jadi kak so speku, dia ambil barang tempat yang sama, kemudian buat pembungkusan dia semula.



Rabu, 29 Mac 2017

lukisan orang seni

Kak So ada juga berkawan orang yang pandai berseni, ala lukis2 potret biasa jer
mereka sekadar isi masa lapang jer
hahahhaha
tapi sesungguhnya ada yang kak so tak ingat siapakah gerangan orangnya yang beri kepada Kak so hahahhaha





Mak Kak So

Mak Kak So, si penyimpan mohor besar kat rumah tu,
segala Mak nenek Mak Kak So simpan
Dulu masa kami pindah, sampah pon ikut kami pindah,
bayangkan lah betapa sayangnya Mak Pak Kak So pada barang mereka.


tetapi Kak So bukan la jenis reti sayangkan barang mereka,
Banyak juga dah Kak So buang
Sebab dah jadi pusat pembiakan hewan pengotor plak....
Aduhhh tak leh terima


tak tahu la berapa tahun punya Stok minyak, geleng kepala nengoknya. ini semua lebihan dari isi minya hitam

dua tong biru diatas tong besi itu berusia 20tahun, tong besi tu tak tau la berapa usianya

sayangkan kayu-kayu, tapi tak tau nak buat apa, masa nak guna tak teringat pon nak cari kat mana hurmmmm

Ubat Gatai

Ubat gatai keluarga Kak SO dari kak So renek2 kot..
mungkin ada steroid sebab beli kedai sei sei jer
tak tahu la melepasi KKM atau tidak

Hobi pelik kot



hahahaa
agak2 pelik tak hobi Kak So
simpan kad undangan majlis kahwen kekawan atau sedara mara Kak So
Macam best plak hobi ni
setakat ni masih satu album jer hahahaha

kedai RM2

 Masa tengah rajin dedulu masuk kedai RM2 ni nengok2 barang la, apa lagi kan, sambil tengok sambil pikir nak letak kat celah mana kat rumah tu kikiki

Jumpa bekas ni, macam sedap plak bekas penutup ni, kedap udara
sekali adik kak so bagi tau jenis penutup begini sama dengan jenama Tupperware, oooooo
itu jer nak bagi tau hihihihihi

Kak So guna bekas ni untuk simpan susu tepung anak, kopi, gula... setakat ni terbaik prestasi nya...



Jam Tangan Encik






Lawak plak rasanya hahahaha
kami beli yang hat murah murah jer,
buat untuk redah hujan dan panas,
yang penting, memalam, tekan la butang butang tu, nanti nyala la lampu senang nak nengok kikiki
Encik g koje naik motor jer,
pergi koje sebelum matahari naik, balik koje matahari pon dah tak ada.
kalau hilang tak la ralat sangat rasanya

ya, jam tangan ni datangnya dari negara China hahahaha
harga pastilah dibawah RM50 kikiki
Mesti tau kan beli dari mana kikiki

Narita TOTO





Kak So suka bandingkan harga diantara dua kedai ditempat Kak So;
1. Sakan
2. Kedai pakaian Yang Yang

mana murah situ Kak So ambil. Yang ni tak silap berharga RM48.90 kot...

Jumaat, 24 Mac 2017

laptop Encik

Arwah juga laptop Encik bebaru ini... hurmmm
terima kasih kerana sudi berjasa kepada kami

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Gambar untuk cerita dalam blog dalam laptop Encik
tak dapat la nak cari cerita
walhal banyak lagi cerita nak masukkan dalam blog

Ahad, 19 Mac 2017

himpunan telefon












30.05.2016 - Barang Encik

Barang Motor Encik kikiki
penutup mulut jangan masuk habuk
tapi sekejap jer Encik pakai
tak tahan dia, sesak nafas katanya
hahahaha


Isnin, 6 Mac 2017

Antenna Rumah

Begini rupa adik Kak So pasang Antenna kat rumah Mak Kak So, tapi bila Encik buat plak, tak dapat siaran TV huhuhuhu

kena panggil kedai buatkan juga la gamaknya tu hihihihi















Jumaat, 3 Mac 2017

penambahan table top

19.04.2016- 22.04.2016
kos rm3K
table top, simen parkir kereta depan dan simen di belakang rumah